Sidebar

{slide=Prof. Alfredas Bumblauskas}

Siūlomos kursinių ir bakalauro darbų temos:

I. LDK paveldas ir atmintis:

  • LDK mūrinis paveldas: 1790 m. Gyventojų surašymo duomenys
  • Vokiečių ordino mūrinis paveldas: šaltinių ir tyrimų apžvalga
  • Sarmatija=LDK: naujų legendų genezė
  • Gotai ir baltai: paramokslas ir mokslo koncepcijos
  • LDK vardo likimas pasaulio ir europos žemėlapiuose
  • LDK kartografijos paminklai ir jų tyrinėjimai
  • Vytauto raštinės raštų kalbos ir Vytauto vardo formos
  • Lietuvių abėcėlės raida ir šiuolaikinė „w“ byla
  • „Autochtoninė“ Lietuvos daugiakalbystė: analogijų paieškos
  • „Žemaičių tautos sunaikinimo“ byla: istorinės realijos, interpretacijos (telšių teismo procesas)
  • „Civitas ruthenica“ – metropolito miestas Vilniuje; tyrinėjimų būklė
  • Vilnius – bažnytinės unijos metropolis
  • Vilnius ir rytų krikščionybės šventieji
  • “AntrosiosLlenkijos” idėja . Analogų paieškos Lietuvos polonizacijai: Airija ir Škotija, Vengrija ir Čekija, Norvegija ir Suomija.

II. Atminties vietos: simboliai ir kontroversijos. Užmarštys:

  • Sovietinė Žalgirio atminties genezė
  • Liublino unija: kontroversijos
  • Gegužės 3-osios konstitucija ir jos įpaveldinimo byla
  • 1792 m. liepos 23-oji: užmaršties motyvai
  • 1920 m. liepos 12-osios Lietuvos-Rusijos sutartis: slaptojo protokolo byla
  • 1921 m. ruduo: antrasis p. Hymanso planas ir jo atmetimas: užmaršties genezė
  • 1940 m. birželio 15 d. : kur planas „R“?
  • 1944 m. Glintiškės-Dubingiai. Įpaveldinimo byla
  • Aukštieji Paneriai – įpaveldinimo interpretacijos
  • Rainiai ir Telšiai: trys II pasaulinio karo aukų memorialai
  • Lietuvių tradicinės tapatybės simbolių kilmė
  • H. Senkiewicziaus „Tvanas“ – Lenkijos atminties vieta ir Lietuva
  • H. Senkewicziaus „Kryžiuočiai“ – Lenkijos atminties vieta ir Lietuva
  • Žaliojo tilto Vilniuje skulptūros: įpaveldinimo interpretacijų analizė
  • Vilniaus universiteto atminties galerijos
  • LAF’o atsišaukimai: skirtingos atmintys ir užmarštys.

{slide=Doc. dr. Donatas Brandišauskas}

Siūlomos kursinių darbų temos:

Teorinės studijos:

  • Simbolių teorijos
  • Ritualų teorijos
  • Kultūrinis kraštovaizdis
  • Sakytinė istorija ir pasakojimas
  • Tyrimo metodai: interviu
  • Socialiniai tinklai
  • Vizualinė antropologija
  • Medicininė antropologija ir sveikata

Atvejo studijos:

  • Įgūdžiai ir žinija: Dzūkijos kaimo gyventojo grybavimo suvokimas (Aukštaitijos aludario veikla sovietmečiu, gyvulių skerdiko veikla, „samagono“ varymas)
  • Šeimos istorija ir identitetas: giminystės diagrama ir interviu su Šalčininkų krašto kaimo gyventoju/ais 
  • Giminystė: giminių suvažiavimai sovietmečiu ir šiandien
  • Perėjimo ekonomika: prekyba turgavietėse (pvz. Gariūnai)
  • Paribių ekonomika: prie Baltarusijos sienos esančio Čepkelių Pogarendos kaimo gyventojo/ų patirtis
  • Transgresija: sovietmečio Rusijos ir Lietuvos įkalinimo įstaigų asmeninė patirtis
  • Amžiaus, religijos ir lyties perėjimai: patirtis sovietų kariuomenėje (pirmoji šv. komunija, mirties ritualizavimas, dalyvavimas Šiluvos atlaiduose ar piligriminėse kelionėse sovietmečiu)
  • Kolektyvo konstravimas: darbo ir socialinio gyvenimo patirtis gamykloje X
  • Jaunimo kultūros/subkultūros raiška sovietmečiu
  • Adaptacijos Sibiro tremtyje: santykis su vietiniais gyventojais, kraštovaizdžio suvokimas, subsistencinės praktikos
  • Neformalūs mainai sovietmečiu: blato praktika
  • Vieno Dzūkijos kaimo istorija gyventojo/ų akimis
  • Gyvenimo „komunalkoje“ ypatumai: gyventojo/ų patirtis
  • Trijų kartų gyvenimas Užupio rajone: vienos Vilniaus šeimos/giminės ir priemiesčio istorija

{slide=Dr. Aurelijus Gieda}

Siūlomi kursinių ir bakalauro darbų teminiai blokai:

  • Istorinė kultūra XIX – XX a. Lietuvoje
  • Istoriografijos teorija (istorika) ir istoriografijos istorija Lietuvoje ir Europoje
  • Europos idėjos istorija
  • Lietuva Europoje, Europa Lietuvoje: sąryšiai, identitetas, atmintis
  • Lietuvos intelektualinė istorija: autoriai, idėjos, tekstai
  • Lietuvos inteligentijos istorija: grupės, ideologijos, veiklos programos
  • Istorijos didaktikos ir istorijos metodikos tradicija Lietuvoje
  • 1904–1940 metų Lietuvos kultūros profiliai: kultūros ir mokslo institucijos, švietimas, radijas, kinas, laisvalaikis, kasdienybė ir šventės, reklama, kalendoriai, socialinė kritika, politinė kultūra, atmintis, lietuvybės paieškos kultūroje, juokas ir satyra, sportas ir transportas <...>.

{slide=Dr. Nerijus Babinskas}

Siūlomos kursinių r bakalauro darbų temos:

  • Simbolinės geografijos koncepcijos (būtina skaityti angliškai).
  • Arealų studijų ir istorinės regionistikos santykio problema (būtina skaityti angliškai, pageidautina − ir vokiškai).
  • Šiuolaikinės visuotinės istorijos atnaujinimo idėjos (tik kursinis, būtina skaityti angliškai).
  • Transnacionalinė ir globalinė istorija kaip istoriografijos atnaujinimo paradigma (būtina skaityti angliškai ir vokiškai).
  • Sociogamtinė istorijos (социоестественная история) paradigma: idėjų kritinė analizė (tik kursinis, būtina skaityti rusiškai).
  • Civilizacinės ir marksistinės formacinės istorijos proceso modelių derinimo problema posovietinėje istoriografijoje (būtina skaityti rusiškai).
  • Antikinio gamybos būdo koncepcija anglosaksiškoje istoriografijoje (tik kursinis; būtina skaityti angliškai).
  • Feodalizmo tipologijos įžvalgos/bandymai tarpukario lenkų istoriografijoje (būtina skaityti lenkiškai, prancūziškai).
  • Ankstyvųjų Vidurio Europos monarchijų sociopolitinės raidos ypatumai (tik kursinis, būtina skaityti rusiškai, dar pageidautina – lenkiškai arba čekiškai).
  • Ankstyvųjų pietų slavų valstybių sociopolitinės raidos ypatumai (tik kursinis, būtina skaityti rusiškai, dar pageidautina – angliškai).

{slide=Dr. Aelita Ambrulevičiūtė}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Transporto raida Vilniuje XIX – XX a. pradžioje: nuo karietų iki automobilio
  • Odos pramonės raida XIX a. ir jos poveikis miesto užterštumui
  • Žydų ligoninės Vilniuje XIX a.
  • Vilniaus pirtys ir jų raida XIX a.

el. paštas:  

{slide=Dr. Inga Leonavičiūtė}

Siūlomi kursinių ir bakalauro darbų teminiai blokai (temos derinamos individualiai):

  • Šv. Brunonas Kverfurtietis ir 1009-ieji
  • LDK vizualiniai šaltiniai
  • LDK kartografinis paveldas / Lietuva senojoje Europos / pasaulio kartografijoje
  • Vilniaus universiteto istorija

{slide=Doc. dr. Grigorijus Potašenko}

Siūlomos kursinių ir bakalauro darbų temos:

I. Kultūros įvairovė Lietuvoje ir Europoje, mažumų apsauga ir jų paveldas: „trumpoji“ istorija ir dabartis:

  • Europos kultūrinė įvairovė: daugiakultūriškumo idėjos iškilimas ir nuopuolis? Naujos diskusijos apie įtraukimą ir adaptaciją moderniose visuomenėse.
  • Etnokultūrinės adaptacijos politika Europoje: bendri mažumų apsaugos standartai, įvairios strategijos ir skirtingos praktikos (Lenkija, Čekija, Vengrija, Slovakija, Rumunija, Švedija, Danija, Prancūzija, Ispanija, D. Britanija ir kt.).
  • Etinių mažumų paveldas šiuolaikinėje Lietuvoje: pažinimas, įpaveldinimas ir interpretacijos.
  • Valstybinė kalba (-os) ir daugiakalbystė šiuolaikinėje Europoje: skirtingi modeliai ir patirtys (Suomija, Lenkija, Čekija, Vengrija, Šveicarija, Belgija ir kt. šalys).
  • Rytų ir Vidurio Europa po 1989 m.: daugiakultūrės šalys be daugiakultūriškumo politikos?
  • Lietuvos etninė politika ir mažumos 1990–2015 m.: tarp kultūros pliuralizmo ir dominavimo (strategijos ir etapai).
  • Etnokultūrinės įvairovės adaptacija ir mažumos Lietuvoje 1990–2015 m.: švietimo ir kalbos politika.
  • Lietuva, Latvija, Estija 1990-2015 m.: visuomenės integracijos politikos ir etninės mažumos.

II. Etnokultūrinė įvairovė, mažumos ir jų kultūros paveldas: „ilgoji“ istorija:

  • Tautų Sąjunga ir mažumos Europoje: 1919-1939 m.
  • Lietuvos politinė struktūra ir etninė politika 1918-1940 m.: integracijos politika ir socialinė įvairovė dominuojančios tautinės/etninės savimonės šalyje.
  • Rusai ir lenkai sovietinėje Lietuvoje: migracija, socialinė padėtis, personalijos.
  • Lietuvos partizanai ir vietiniai rusai pokaryje: 1944 – 1953 m.
  • Lietuvių ir rusų disidentų ryšiai SSSR XX a. 8–9 dešimtmetyje;
  • Lietuvos rusų, ukrainiečių ir baltarusių paveldas XIX – XX a.: objektai, personalijos ir interpretacijos problemos.
  • Lietuvos lenkų ir vokiečių paveldas XIX – XX a.: objektai, personalijos ir interpretacijos problemos.
  • Rusų perbėgėliai ir migrantai LDK: XIV- XVI a. Andrejus Kurbskis: politinio emigranto kūryba ir veikla LDK.
  • Vilniaus okupacija 1655-1661 m.: istoriografijos ir šaltinių apžvalga, vertinimai;
  • Karo belaisviai LDK: statusas ir likimai.
  • Zubovai Lietuvoje XIX – XX a. pradžioje: atsiradimas, dvarai, visuomeninė veikla;
  • Lietuvos švietimo sistema ir rusifikacinė politika: 1863–1915 m.
  • Sentikiai Lietuvoje 1863–1915 m.: religinė ir socialinė padėtis.
  • Mikalojus Vorobjovas: biografija ir kūrybinė veikla Lietuvoje.
  • Ikonų tapybos tradicijos Lietuvoje XIX–XXI a. pradžioje: unitai, stačiatikiai, sentikiai, katalikai.

{slide=Dr. Salvijus Kulevičius}

Siūlomos kursinių darbų temos: 

  • Lietuvos istorinių pilių atmintys XIX a.: trys tradicijos

{slide=Dr. Loreta Skurvydaitė}

Siūlomi kursinių darbų teminiai blokai:

  • Temos iš LDK Heraldikos srities:
    • LDK Heraldikos raidos tendencijos;
    • Pagrindiniai LDK Heraldikos elementai;
    • LDK Heraldikos formavimosi aplinkybės;
    • Miestų ir asmenų Heraldika.
  • Temos iš Vilniaus universiteto istorijos.

{slide=Dr. Darius Staliūnas}

Bakalauro darbui siūloma tema:

  • Liublino unija kaip atminties vieta Lietuvoje.

Magistro darbams siūlomos temos:

  •  Kasdienybė II pasaulinio karo metais

  • Tradicijos išradimas: Liepos šeštoji Lietuvoje

  • Istorijos interpretacija Lietuvos mokyklose (po 1990 m.)

  • Istorijos politika šiandieninėje Lietuvoje: Lietuvos Tūkstantmečio komisija

El. pašto adresas: 

{slide=Doc. dr. Rūta Šermukšnytė}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Tautos istorijos pasakojimas tarpukario Lietuvos mokykloje
  • „Tėvynės pažinimo“ dalykas XX a. Lietuvos mokykloje: turinio kaitos analizė
  • Partizaniada Lietuvos tevelizijoje: LRT videotekos medžiagos analizė
  • Kaip sudominti vaikus mokykline istorija? Didaktinių principų ir „gerųjų pavyzdžių“ analizė
  • Tautos herojų reprezentacijos mokykliniuose istorijos vadovėliuose
  • Vaikų muziejų specifika
  • Sovietinės istorijos metodikos specifika
  • Istorinio mąstymo tyrimai užsienyje: rezultatai ir jų panaudojimo Lietuvoje galimybės

{slide=Doc. dr. Aurimas Švedas}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Sakytinės istorijos teorinės ir metodologinės savybės
  • „Baltų dėmių“ lietuvių istoriografijoje naikinimo procesas Sąjūdžio epochoje
  • Vilniaus universiteto, kaip atminties vietos, konstravimo procesas sovietmečiu
  • Kūrėjo situacija sovietmečio epochoje: tarp prisitaikymo ir pasipriešinimo?
  • Kinas istorijoje, istorija kine

{slide=Dokt Audrius Dambrauskas}

Siūlomos kursinių ir bakalauro darbų temos:

  • Adolfo Hitlerio / Benito Musolini (pasirinktinai) įvaizdžiai tarpukario Liertuvos spaudoje
  • Populiarioji muzika tarpukario Lietuvoje: atlikėjai, įraša, scenos
  • Radijas Ostlando Lietuvoje, 1941-1944 m.
  • Televizija sovietmečio Lietuvoje (pasirinktinai orientacija į programą arba struktūrą)

El pašto adresas: 

{slide=Dokt. Viltė Janušauskaitė}

Siūlomos kursinių ir bakalauro darbų kryptys:

  • Nuo Mokslinės restauracijos gamybinės dirbtuvės iki Paminklų restauravimo instituto: įstaigos istorija, asmenybės
  • „Komunalkės“ Vilniaus senamiestyje (dalis archyvinės medžiagos gali būti rusų kalba).
  • Aptarnavimo įstaigų tinklas XX a. II p. Vilniaus senamiestyje ir derinimas su sovietinėmis normomis.

El. pašto adresas: 

 {slide=Dokt . Aistė Petrauskienė}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Buvęs Lietuvos TSR Revoliucijos muziejaus fondas: nepažintas materialusis partizaninio karo paveldas
  • Partizaninio karo palikimas sovietinėje sistemoje: užmirštas ar propaguojamas?
  • Partizaninio karo dalyvių mobilumas
  • Raudonųjų partizanų likimai sugrįžus Sovietų Sąjungai (kurio nors rajono ar būrio atvejis)
  • Atmintis gyva: laisvės kovų metraštininko Romo Kauniečio atvejis

El. pašto adresas: 

{slide=Dokt. Monika Ramonaitė}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Vilniaus Medicinos Draugijos uždaviniai ir veikla 1805–1832 metais (reikalingos lenkų kalbos žinios)
  • Psichinės ligos ir jų gydymas Rusijos imperijos lietuviškose teritorijose XIX a. pab. – XX a. I – oje pusėje. (reikalingos lenkų, rusų kalbos žinos)
  • Grožio samprata Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje (reikalingos lenkų k., lotynų kalbos žinios)
  • Tuberkuliozė ir jos gydymas Lietuvos teritorijoje XX a. pirmoje pusėje.
  • Gydytojas Cemachas Šabadas: asmenybė, profesinė ir visuomeninė veikla
  • Žydų kilmės gydytojai tarpukario Lietuvoje
  • Kontrabanda Rusijos imperijos ir Prūsijos pasienyje XIX a. – XX a. pr.

El. pašto adresas:

{slide=Dokt. Stanislovas Stasiulis}

Siūlomos kursinių darbų temos:

  • Holokaustas Izraelio istoriografijoje:kryptys, teiginiai, motyvai
  • Naujausia Holokausto istoriografija Vakaruose (po 2000 m.)
  • Holokaustas memuarinėje literatūroje: (ne) nutylėjimai, akcentai, pasakojimas

{/slides}

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos