Sidebar

istorijos mokytoju seminaras 23 24 2Istorijos mokytojų seminaro idėja yra novatoriškos, iniciatyvios ir veiklios istorikų bendruomenės telkimas ir jos kompetencijų tobulinimas atsižvelgiant į naujausias humanitarinių mokslų tendencijas.

Seminare siekiama:

  • Lietuvos istorijos mokytojų bendruomenei įvairiapusiškai perteikti naujausius šalies ir užsienio humanitarinių tyrimų (istorijos, antropologijos, archeologijos, paveldosaugos, sociolingvistikos, menotyros, dalyko didaktikos ir kt.) rezultatus, problematiką ir tendencijas;
  • Seminarų veikloms sutelkti geriausius įvairių Lietuvos universitetų ir institucijų (institutų) humanitarinio lauko lektorius, ekspertus ir praktikus;
  • Įgyvendinant seminarų veiklas suburti komunikacijos, psichologijos, lyderystės, medijų raštingumo ir kt. ekspertus.

Vienas iš svarbiausių šiuolaikinės istorijos didaktikos principų – orientacija į mokinius. Tai reiškia, kad istorijos temos turi sietis su mokinių sociokultūriniu kontekstu, jų amžiumi, patirtimi bei interesais, istorinių gebėjimų, reikalingų tolimesniam gyvenimui ir karjerai, vystymu ir įgijimu. Įvairių šalių (įskaitant ir Lietuvos) istorijos ugdymo programose šio principo taikymas sietinas su svarbiausiu istorijos mokymo mokykloje tikslu: istorinės sąmonės, naratyvumo ir identiteto formavimu. Seminare daug dėmesio skiriama istorijos aktualizavimui, tarpdisciplininiam turinio integravimui , švietimo naujienų aptarimui. Specialus dėmesys seminare – atnaujintoms pagrindinio ir vidurinio ugdymo programoms.

Ši istorijos mokytojų kompetencijų tobulinimo programa skirta progimnazijų ir gimnazijų istorijos mokytojams. Joje daugiausia dėmesio skiriama mokslininkų tiriamoms „netradicinėms“, „trūkstamoms“ ar „jautrioms“ temoms ir šaltiniams, galintiems esmingai praturtinti istorijos mokymo(si) turinį, formas bei priemones, jas priartinant prie mokinių gyvenamosios aplinkos, interesų, praktinių poreikių.

  • Pirmoji sesija vyks lapkričio 17–18 d. Vilniaus universiteto mokymų bazėje Puvočiuose (Varėnos rajono savivaldybė).
    Joje daug dėmesio skirsime istorijos šaltinių paieškos, perskaitymo ir interpretavimo problematikai, mėginsime rasti panašumų tarp istorinio ir žurnalistinio tyrimo, susipažinsime su naujais sovietmečio ir partizanų karo tyrimais, įžengsime į mums mažiau įprastą žmogaus ir aplinkos temos istorinį lauką, atskleisime istorijos tyrimų ir paveldo svarbą atgaivinant Merkinės istorinį miestą.
    Programa.

  • Antroji sesija vyks kovo 1–2 dienomis Marijampolėje.
    Joje nagrinėsime istorijos pasakojimo (samprotaujamo pobūdžio teksto) kūrimo niuansus, skirtingų kompetencijų ugdymo istorijos pamokose aktualijas,  gilinsimės į atskirų visuotinei istorijai skirtų temų lauką.

  • Trečioji sesija vyks balandžio 5 dieną Kernavėje.
    Joje daug dėmesio skirsime archeologijos, paveldo ir kasdienybės istorijos temoms, analizuosime probleminio istorijos mokymo ir dalykinės integracijos aktualijas.
    Programa


Organizatorius:
Vilniaus universitetas Istorijos fakultetas

Partneriai:
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Rėmėjas:
VU Istorijos fakulteto alumnas Julius Morkūnas

Saldžioji parama:
Kmyninė

 

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos